KOLCZYKI DLA KAŻDEGO KONTAKT: hematyt96@gmail.com

Temat: [WJ] smierdzi spalinami po wlaczeniu klimy
Spaliny w silniku rozszczelnienie przy turbinie **** ceramiczny piescien jest jeszcze obejma stalowa sprezynujaca - lubi pekac. Sprawdz

Wtryski ma luz pod podkladka i puszacza paliwo na silnik i smierdzi. Jednoczesnie w czasie dluzszej jazdy (jak wtrysk leje) bedzie plama pod silnikiem
Źródło: jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?t=26106



Temat: [O1] Kopci na biało przy rozruchu,nierówna praca silnika
Witam,
Mam problem jak w temacie. Kiedy auto dłużej postoi po odpaleniu wydaje z siebie dużą białą chmurę dymu, przy tym przez chwilę nierówno popracuje i wraca do normy. Nierówna praca występuje przy chłodnych porankach, natomiast kiedy jest ciepło to pozostaje tylko ten biały dymek. Nierówna praca pojawiła się po tym jak turbina trochę się rozszczelnila, ale udało zgasić się z kluczyka. Po tym auto stalo w Autoexpresie we Wrocławiu i panowie mnie zapewniali że z silnikiem jest wszytko ok. Mocy auto nie stracilo, bierze troche oleju ok 100 ml/1000km. Myślalem że to świecie ale wyczytałem na forum że one są aktywne poniżej 5 stopni C, więc w tych okolicznościach przyrody raczej nie wchodzą w grę. Druga rzecz jak przyszła mi na myśl to może czujnik temperatury, bo mam jakis zamiennik za 20 zł i może się tak złożyło że zaczął padać. Co mozna jeszcze sprawdzić?
Źródło: forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=36480


Temat: [O1] Kopci na biało przy rozruchu,nierówna praca silnika

Witam,
Mam problem jak w temacie. Kiedy auto dłużej postoi po odpaleniu wydaje z siebie dużą białą chmurę dymu, przy tym przez chwilę nierówno popracuje i wraca do normy. Nierówna praca występuje przy chłodnych porankach, natomiast kiedy jest ciepło to pozostaje tylko ten biały dymek. Nierówna praca pojawiła się po tym jak turbina trochę się rozszczelnila, ale udało zgasić się z kluczyka. Po tym auto stalo w Autoexpresie we Wrocławiu i panowie mnie zapewniali że z silnikiem jest wszytko ok. Mocy auto nie stracilo, bierze troche oleju ok 100 ml/1000km. Myślalem że to świecie ale wyczytałem na forum że one są aktywne poniżej 5 stopni C, więc w tych okolicznościach przyrody raczej nie wchodzą w grę. Druga rzecz jak przyszła mi na myśl to może czujnik temperatury, bo mam jakis zamiennik za 20 zł i może się tak złożyło że zaczął padać. Co mozna jeszcze sprawdzić?


biały dym jest oznaką dostawania się do układu spalania wody, więc sprawdź czy
przypadkiem nie ubywa płynu chłodniczego, czasami w deszczowe lub parne dni
woda dostaje sie do układu wydechowego i podczas rozruchu silnika jest z niego usuwana.
Ale również może być zupełnie coś innego.
Źródło: forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=36480


Temat: [O1] WARCZY na mnie

Z tego co piszesz elementy przenoszenia napędu odpadają , ponieważ dźwięk słychać niezależnie od prędkości, myślę że kolega wiewioor, dobrze prawi sprawdź poduszki i zerknij czy przypadkiem silnik, skrzynia lub któryś z elementów konstrukcji bezpośredni z nimi "spojonych" nie jest zbyt blisko nadwozia

Dzięki za podpowiedzi, popatrzę. Nie jestem jednak pewien czy to nie skrzynia biegów. Owszem, dźwięk słychać niezależnie od prędkości jak napisałeś, ale zawsze w tym samym zakresie obrotów, na każdym biegu od ok. 1700 do 2000 obr. (na każdym biegu). Sugerujecie coś niedokręconego lub "coś zbyt blisko czegoś" a co z turbiną? czy ona potrafi tak warczeć?

I jeszcze coś mi się przypomniało! dwa dni temu spa wałem rozszczelniony układ wydechowy i gdy był nieszczelny to "burczenie/warczenie" bylo duużo głośniejsze.
Źródło: forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=12327


Temat: 17965 notlauf
Jeżeli chcecie coś pewnego to polecam Master Tuning !!!
Doktor Ma/rek/ster naprawi ci to co ASO z całej Polski spieprzyły!
Konkretnie odpowiadam na powyższe posty:
1. Regeneracja turbiny ma sens /w specjalistycznym warsztacie/ asystowałem przy tym ,odzyskuje całkowitą sprawność.Koszt 750-800 pln.
2.Jeżeli mieszek był wymieniany na inny może być koniczna REGULACJA sztangi !
Sprawdzone patrz Master Tuning.Jeżeli turbina była ruszana sprawdzajcie wszystkie sprawy mechaniczne a elektronikę póżniej.
3.Pamiętajcie żeby po diagnozie Vagiem zrobić pomiary podciśnienia wakuometrem i ciśnienia manometrem.To pozwala rozpoznać rozszczelnienie mieszka przy turbawce lub innych przewodów.Nie dajcie się od razu namawiąć na wymianę elektroniki /N75,przepływka.map sensor a nawet komputer/
4.Nie kupujcie przepływek "na oko" bo ładna,nowa i tania.Przepływomierz musi być dopasowany do silnika.Nawet określenie 1,9 TDi nie wystarcza.
5.Sprawdziłem na sobie,że warto wydać parę pln na ropę/przy okazji test auta/ i podjechać np. do Mastersa a nie eksperymentować w różnych ASO czy NieASO !
Pozdro!!! / Nic już nie napiszę bo jadę na test 7000 km w 15 dni wczoraj naprawioną Octavką/
Źródło: forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=4363


Temat: Olej w zbiorniczku plynu układu chłodzenia / głowica diesla
gdzieś doczytałem ,że olej w płynie to niekoniecznie uszczelka pod głowicą.Podobno chłodniczka oleju potrafi się rozszczelnić .Jest jakoś tak skonstruowana, że jak jest zimno płyn podgrzewa olej żeby turbina nie dostawała popalić ,a jak gorąco to go schładza.Można też zrobić jakieś obejście i sprawdzić czy to właśnie jej wina.Jeśli ktoś o tym słyszał to proszę o potwierdzenie żeby nie wyszło że bredzę bo nie mogę znaleźć gdzie to czytałem.Pozdrawiam czekam na odpowiedź.
Źródło: astraklub.pl/viewtopic.php?t=11483


Temat: [156] 2.4 JTD - przyspieszenie > 2000obr - brak ?!?!?
a moze cos z tym dolotem powietrza do turbiny? sprawdzic dolot i wylot czy rura wymieniana gdzies nieszczelnosci nie ma Znajomy w Focusie mial cos podobnego Okazalo sie ze w czasie jazdy jakos dziwnie sie rozszczelnila (czy calkowicie spadla) rura dolotowa albo wylotowa z turbiny Juz nie pamietam ktora Strachu duzo bylo a naprawa prosta i niedroga
Źródło: forum.alfapomorze.pl/viewtopic.php?t=5078


Temat: 850 2,0 T5 bierze olej
I z tego tez powodu masz niską kompresje w silniku uturbionym, czytaj ze zmniejszoną kompresją. Na rozruszniku turbina nie pracuje. Czy auto musi kopcić przy takim poborze oleju? Nie musi, mój tyle wpiernicza i nie dymi. Może część z tego zwyczajnie mu ucieka, ale generalnie mój silnik tyle spala. Mamy koledzy katalizatory i dymienia ciężko będzie sie dopatrzeć w takim przypadku, zwłaszcza na rozgrzanym silniku. Najpierw kolego sprawdź za pomocą ciężkiego sprzętu (czyli kartonu) czy po nocy coś nie skapało na owy karton. Wyeliminuj wycieki. Jeśli zatkasz spływ odmy- ciśnienie w komorze wepcha olej z odmy do kolanka przy przepustnicy. Nasmarujesz sobie przynajmniej zawory... Który raz przytrafiła ci się dolewka litra oleju po wymianie?? Jak pierwszy, to weź pod uwagę ile oleju zginie po drodze w świeżym filtrze i weź poprawkę na małą ilość oleju wlanego przez mecherów, którzy olej ci zmienili. Jeździsz na dobrym oleju, a mógłbyś spokojnie lać 5W50, nie zmieni Ci się "konsumpcja" oleju przez "rozszczelnienie" będącym mitem podobnym do "uszkodzonych cewek, kabli, palcy rozdzielaczy i świec" tak szumnie i zgodnie rozsławianych przez wszystkich "gaziarzy" po spartolonym montażu instalacji LPG. Dolej olej i jeździj. Szukaj wycieków, jak już wszyscy napisali. Potem pomyślimy co dalej.
Źródło: volvoforum.pl/viewtopic.php?t=15356


Temat: S80 2.5 TDI słabszy od innego brata
Tak jak napisał Ci Nicram, zacznij od przepływomierza.Jeżeli znajomy którego autem jeździłeś to tzw."dobry znajomy " to pożycz przepływkę od niego i podłącz do swojego auta i zobacz różnicę ( odłączamy na odłączonych akumulatorach).Jeżeli to nie to to może być jeszcze
-zawór sterowania turbiną
-rozszczelniony dolot i intercooler ( IC )
-uszkodzone gumowe przewody idące do zaworu sterowania turbiną i z niego do samej turbiny
-zużyta turbina (sprawdzisz do ściągając z niej grubą gumową rurę i pomacasz palcem czy nie ma luzów osiowych na wirniku ) która nie wyrabia się z ciśnieniem.
- a może i Twoje szukanie nie ma sensu bo kolega ma elektronicznie podniesioną moc auta poprzez wgranie tuningowanego programu do jednostki sterowania silnikiem.I jeżeli to zrobił któryś z poprzednich właścicieli to może sobie z tego sprawy nie zdawać.W tym przypadku znajdź hamownie w Twoim mieście i sprawdź moc swojego auta.
Pozdrawiam
Źródło: volvoforum.pl/viewtopic.php?t=23622


Temat: [S70]Gdzie ten olej ??
Witam

Mam taki problem, mianowicie jeszcze pod koniec lata autka zaczeło mi połykać olej silnik to 2.4 Turbo, a autko jest z 97 roku, jeżdżę na 10/40 Lotos. Plam nie zostawia nigdzie więc podejrzenie padło na turbinę, jednak uznałem, że chyba nie jest tak do końca, bo powinna wtedy chyba stracić coś na swoich parametrach, a ona trzyma i reaguje jak należy. I tutaj zmierzam do meritum, mamy zimę, a mi...oleju przestało tak dużo ubywać...wartości zmniejszyły się prawie 2x krotnie ! Więc może jednak coś jest rozszczelnione i gdzie indziej ucieka niż do Turbo?? Jakie macie zdanie na ten temat, może jakieś sugestie? I jeszcze jedno na tych mrozach nie mam problemów z zapaleniem, nie kopci, ale jeśli postoji noc i chciałbym sprawdzić bez uruchamiania rano poziom oleju to na bagnecie mam zamarznięty olej, to normalne?
Źródło: volvoforum.pl/viewtopic.php?t=28944


Temat: TURBO DZIURA PO ZMIANIE TURBINY?? SILNIK 1.9TDI ARL
To sprawdź te wężyki, wszystkie mają być podpięte, masz rozszczelniony układ podciśnieniowy.
http://www.fotosik.pl/sho...229e49ee0e28e90
http://images49.fotosik.p...a51e10e7e67.jpg
Schematy podłączenia powyżej.
Ale skoro przed wymianą było OK a po wymianie turbiny (którą sam demontowałeś) jest do bani to nasuwa się tylko jedno, nie podpiąłeś czegoś.
Mam nadzieję ze rozumiesz co mam na myśli (akurat mnie bańka nawala ile wlezie)
Źródło: forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=7523


Temat: Przeklęte BMW
Jezeli przepala olej i padlo na turbine to pewnie rozszczelnilo sie lozysko olejowe turbiny. Ale nie znam tego silnika i nie chce ciebie wprowadzic w blad,

to co ja bym zrobil to sprawdzil w najnizszych punkcie intercoolera czy nie nagromadzilo sie tam troche oleju. Nic innego mi nie przychodzi do glowy. Nie wiem jak masz podlaczone weze i w jakiej pozycji jest intercooler ale moze to kwestia sciagniecia opaski i weza.

Co do oleju w IC to sladowe ilosci sa w formie mgielki na przewodach IC. Jezeli z IC wyplynie tyle oleju ze wystarczylo by na usmazenie nalesnikow to srednie zuzycie, jezeli tyle ze wystarczy do usmazenia racuchow to niepokojace.

Zapytam kolege on sie lepiej zna na BMW, jak odbierze tel to napisze co mi powiedzial.

[ Dodano: 24-03-2008, 13:02 ]
Źródło: forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=4909


Temat: w210 2.2 cdi dymi strasznie z tlumnika - wrecz kopci
niczego nie wmieniaj, sprawdz szczelnosc turbiny i ukladu doladowania, moze cos sie rozszczelnilo, niech ci sprawdza dzialanie przeplywomierza i EGR oraz przesłon na kolektorze ssacym; jesli to jest OK to pewnie siadł ci czujnik cisnienia paliwa w listwie ale to tez nie jest do konca pewne..szukaj. Ja stawiał bym na rozszczelnienie a potem na czujnik cisnienia paliwa. Napisz co ci wyszło.
Źródło: mercedes.nni.pl/viewtopic.php?t=4462


Temat: w210 2.2 cdi dymi strasznie z tlumnika - wrecz kopci

niczego nie wmieniaj, sprawdz szczelnosc turbiny i ukladu doladowania, moze cos sie rozszczelnilo, niech ci sprawdza dzialanie przeplywomierza i EGR oraz przesłon na kolektorze ssacym; jesli to jest OK to pewnie siadł ci czujnik cisnienia paliwa w listwie ale to tez nie jest do konca pewne..szukaj. Ja stawiał bym na rozszczelnienie a potem na czujnik cisnienia paliwa. Napisz co ci wyszło.

witam
dołączam sie do postu, gdyz mam podobny problem (merc w210) i od tygodnia auto stoi w warsztacie,
kłęby białego dymu i do tego sam dodaje gazu.
Głowica sprawdzona, wymieniony simering (czy jak to sie pisze:)), sprawdzone wszystko to co wymieni Rosomak, a machanicy rozkładaja rece.
Moze macie jakies nowe pomysły????????
Źródło: mercedes.nni.pl/viewtopic.php?t=4462


Temat: [R75] Nie wiem czy działa mi turbina czy nie
jakby turbina przestała się kręcić (zatarła albo rozszczelniła i zassała olej) to byś chmurę dymu zobaczył w lusterku.
Jeśli koniecznie chcesz sprawdzić doładowałnie to sprawdź czy przewody gumowe którymi turbina wtłacza powietrze do cylindrów są szczelnie.
A obiaw o jakim piszesz będzie raczej związany z przepływomierzem (było już wałkowane). Spróbuj trochę pojeździć na odłączonym - jak się ożywi to masz diagnozę gotową
Źródło: forum.roverki.pl/viewtopic.php?t=58582


Temat: [R75] Dziwny odgłos przy zmianie biegu
Sprawdż koniecznie dokręcenie turbiny.Miałem już takie przypadki że turbiny się popuszczają i w momencie zmiany biegu lub ruszania silnik się odchyla i rozszczelnia z turbiną wtedy jest taki dziwny dżwięk.Wyjmij filtr powietrza tam są takie trzy zaślepki gumowe jak je wyjmiesz to tam zobaczysz blachę ją również się wyciąga-wysuwa jak szufladę w stronę ściany grodziowej i tam są trzy śruby od mocowania turbiny.Może to akurat nie to ale z opisu podobny objaw.
Źródło: forum.roverki.pl/viewtopic.php?t=20158


Temat: [R827i] Nadmiar oleju
Napewno nic sie nie stalo.Czasem przelalem olej wiecej niz ten 1mm i nic sie nie rozszczelnilo .Plamka oleju to pewnie pozoztalosci starego oleju z filtra lub miski i jej okolic,moze mechanik nie powycieral wszystkiego dokladnie. Nie ma sie czym przejmowac,w pracy widuje turbo diesle przelane 1cm i wiecej i nie ciekna chociaz non stop przy serwisie przelewane sa olejem (trzeba sprawdzic poziom przed testem zadymienia ktory polega na przegazowaniu silnika kilka razy do ponad 4500obr/min, dla diesla to masakra) i tak do 1 cm ponad max. normalnie kazano nam robic test bo za duzo bylo skarg ze nie robimy testu z powodu stanu oleju, a to dodatkowa oplata za powtorny test. Jest to nie w porzadku,ale to nie moj problem, fakt czasem dieselek sie rozbiega ,ale to z powodu niesprawnej turbiny itp. i koniec ,ale nigdy sie nic nie stalo jak silnik jest w dobrym stanie i nawet tak przelany olejem. Dla benzynowego silnika tym bardziej mniej szkodliwe.Prawidlowy poziom to max i nie wiecej, ale jest pewna tolerancja i nic sie nie stanie jak jest troche ponad.Pozdr.
Źródło: forum.roverki.pl/viewtopic.php?t=46098


Temat: [V40] Dziwnie zachowująca się turbina
Sprawdz układ dolotowy powietrza do silnika .
Może masz jakieś rozszczelnienie na przewodach przy chłodnicy powietrza lub turbinie . Objawia się to spadkiem mocy i nadmiernym dymieniem .
Źródło: volvoforum.pl/viewtopic.php?t=8730


Temat: Pada turbina S 60 2.4 D 5
Syczenia ? To dziure masz w dolocie i tyle, a nie turbo do regeneracji. Sprawdz ten dolot bo na 99% to to jest uszkodzone, a na 1% rozszczelnila sie turbina.
Źródło: volvoforum.pl/viewtopic.php?t=15881


Temat: [850] B5204T brak doładowania

Nowe spostrzerzenia:
podczas puszczania gazu obroty na ułamek sekundy jescze rosną o jakieś 50- 80 obr/min, i dopiero potem spadają na wolne. Hipotezy są dwie albo lewe powietrze łapie albo lambda która odpowiedzialna jest za zubożenie mieszanki.Lambda stoi to pewne, zamówiłem drugą.Jutro info efektach.


Czytałem Twoje posty ostatnie po kilka razy, i nadal nie jestem pewien, czy ja rozumiem dobrze co piszesz, czy Ty mylisz rzeczy błędnie je nazywając. Tak czy inaczej, staraj się pisać bardziej szczegółowo bez skrótów myślowych.
A teraz wracając do Twojego problemu, to przeczytaj uważnie ostatnie posty kolegów, bo dobrze Cię naprowadzają, a Twoje spostrzeżenia nie łączą się z Twoimi wnioskami. Primo, to silniczek krokowy musi być wpięty w układ, czyli musi pobierać powietrze sprzed przepustnicy, by móc je przepuszczać za przepustnicę. To on jest odpowiedzialny za stabilny bieg jałowy. Ale silniczek krokowy nie ma nic wspólnego z doładowaniem i spadającymi rurami układu dolotowego między turbiną a przepustnicą. Jeśli Twoje rurki podciśnieniowe, jak sam napisałeś, są w słabym stanie, to na pewno membrana w zaworze DV jest jak sito. Efekt tego jest taki, że jak złapiesz doładowanie (a z dziurawą membraną zaworu DV jest to możliwe), to po zamknięciu przepustnicy, nadmiar ciśnienia, który się wtedy wytwarza nie ma którędy sprawnie uciec, i stąd rozszczelnienia. Dziurawa membrana zaworu DV sprawia, że on nie pracuje, przez co w układzie zamiast upuszczać powietrze, zamyka je w układzie, a te szuka własnego ujścia, i układ puszcza w najsłabszym jego punkcie. Sonda lambda może być słaba, ale nie ma nic wspólnego z Twoim problemem z układem dolotowym.
Czy membrana zaworu DV jest dobra, czy nie, łatwo jest to sprawdzić. Wystarczy zdjąć wężyk z kolektora dolotowego, który podpięty jest bezpośrednio pod DV, i dmuchnąć w niego. Jeśli jest opór, to membrana jest cała. Jeśli da się dmuchać, to jest dziurawa.
Źródło: volvoforum.pl/viewtopic.php?t=16171


Temat: Zużycie oleju 2.5 20v
skoro silnik jest suchy, przedmuchu nie ma, świece są czyste ( trochę okopcone to będą bo krótkie przebiegi dzienne ), to i kompresja będzie ( bo mówisz, że moc ma, co by się zgadzało ) , to coś tu jest nie tak _
Jakby rozszczelniło silnik to gdzieś byłby tego dowód, bo już "wypił" 4.5 l na 9tyś km a śladu nie ma ani na zewnątrz silnika ani jak mówisz choćby na świecach ( tj. zapieczone albo wytarte pierścienie, lub gładź cylindra ).
Coś tu się nie trzyma kupy....,
Ja bym sprawdził odpowietrzenie skrzyni korbowej i połączenie do osadnika oleju, cały silnik bym przejrzał..., bo moim zdaniem gdzieś cieknie



Poprzedni właściciel zalał 20V olejem mineralnym. Eh, ...ręce mi opadają....

A propos teorii POPRZEDNIEGO WŁAŚCICIELA Twojego obecnie auta, jest dla mnie po prostu głupia. Mówi ona, że jeśli silnik zauważalnie zaczyna dawać znać o swoim zużyciu ( na pierścieniach, tulejach cyl., na uszczelniaczach itd. ) to powinno się zalezwać olejem o większej gęstości. A on po prostu nadaje się do remontu, uszczelnienia, pozbycia przyczyny takie stanu. To, że zejdzie się z np. 5W na 10W, a później nawet 15W/40 to nie poprawi jego stanu, a wręcz może pogorszyć w innej kwestii. Jeśli auto ( ogólnie, już nie mówię o N7U, ..a np. silniku K9K, czy F9Q, czy dw10/12 lub dv4 i dv6 w PSA ) ... ma w instrukcji 5W/40 czy 10W/40 o odpowiedniej przy tym klasie API to tak to przewidział konstruktor!! , bo tylko przy takim oleju powinien być optymalnie smarowany ( mówię o tym, bo później idzie opinia, że francuzy do *** są, bo to filtr FAP przychodzi takim ludziom kupić na przykład ( po 1500-3500 zł ) , bo się zniszczył po raptem 60tyś km ( a powinien po 160-200tyś być około wymieniany w DW10 chociażby, ....albo po turbiny do dci'ów, z przepalonymi wałkami tejże, z "przekęconymi" panewkami w dieselach wszelkiem francuskiej masci, i tysiącami innych niby "bolączek" tylko francuskiej motoryzacji, ... A MNIE *** SZLAK PRZY LADZIE TRAFIA ( bo jestem sprzedawcą części do francuzów ) , ...bo nie jestem w stanie przemówić czasem do klienta, żeby wziął WŁAŚNIE NIBY NIC NIE ZNACZĄCY WŁAŚCIWY OLEJ, taki jak przewiduję INSTRUKCJA - coniektórym to można tłuc do łba i tak nie zrozumieją, że katują te auta już na dzień dobry.A z cholernych niemiec i innych krajów sciagają te same samochody przecież , UŻYWANE, które są w dobrym stanie mimo też często dużego przebiegu na ogół prawda ? Nie będę mówił co ja uważam dalej, bo tego wogóle nie tyczy się tematu. ( Polska po prostu, nie elegnacja francja _
Jak mówi mój przedmówca nie powinno się przechodzić z oleju mineralnego na półsyntetyk po większym przebiegu NIE BIORĄC POD UWAGĘ BARRDZO PRAWDOPODOBNEGO REMONTU po tym zabiegu, ale jak ma faktycznie 200tyś przebiegu to też bym tak zrobił, bo minerlany to był dobry w czasach R25,...a w 20V są hydrauliczne popychacze a do tego to olej minimum półsyntetyczny.


Oprócz tego.... dzisiejsze oleje mineralne dobrej jakości nie zostawiają już TAKIEGO przysłowiowego szlamu w silniku w takiej ilości, ...w sensie jak się dobry mineralny wymienia po 10tyś km w silniku benzynowym starszej konstrukcji ( jaką jest N7U ) o przebiegu nawet 200tyś ( z czego pewnie połowę zrobił na półsyntetyku, albo i więcej ) ..to nie będzie tam niewiadomo jakich nagarów wydaje mi się, żeby się rozszczelnił po raptem 9 tyś, tym bardziej, że półsyntetyki są robione na bazie mineralnej ( chyba, że valvoline jest wyjątkiem a ja jestem niedoinformowanym-przemądzrzałym kretynem , ...który mimo wszystko chce pomóc rozwiazać problem 4.5 litra ubytku po 9 tyś kilometrów

i faktycznie mają właściwości myjące, tylko, że jak autor tematu pisze NIE WIDAĆ ŚLADÓW TEGO ROZSZCZELNIENIA.

Nic nie przychodzi mi do głowy, moim zdaniem skoro nie ma objawów ewidentnych jak na taką ilość zużycia, to musi gdzieś wyciekać na simeringu albo uszczelce, no nie ma bata

A jeśli się mylę co się okaże, to mnie zabijcie , hehe
Źródło: forum.safrane.pl/viewtopic.php?t=1605